Logo TC Meukerdur Logo NTFU

Nieuws

30 augustus mooie tocht naar Den Bockenreyder


30 augustus

De Bockenreyder is een populaire herberg in de plaats Esbeek. Bij een beetje redelijk weer zitten er altijd veel mensen op het terras. Het is er ook echt Brabants. De wc heet daar de plee. Vandaag  zouden we daar naar toe fietsen. De weers voorspelling was in eerste instantie niet zo goed. Maar hoe dichter we bij zondag kwamen zag het er beter uit. Tot heden morgen we ons verzamelt hadden bij de kantine van de tennisclub. De buien radar gaf bij de één om 11.00 uur al een bui aan bij de ander om 12.00 uur. Nou ja we zien wel. Met zeven personen vertrokken we onder leiding van FvdK aan een vernieuwde route. Via Milschot ging het naar de Peeldijk richting Beek en Donk. In Beek en Donk naar het vernieuwde fietspad richting Lieshout. Hierna links af het Laar op richting het kanaal. In Aarle Rixtel nabij de ijzeren brug kregen we de eerste regen bui. Maar deze stond niet op de buien radar. Een tuinder had zijn regen sproeier zo afgesteld dat die ruim over het fietspad sproeide. Dus een nat pak. We bleven naast het kanaal fietsen tot aan de splitsing met het Beatrix kanaal in Best.

Voorheen ging de route voor het vliegveld door richting Wintelre over een smal fietspad. Nu bleven we op het fietspad langs het Beatrix kanaal fietsen. Via enkele lussen en over en onder door gangen kwamen we langs de militaire vliegbasis van Eindhoven. Dit is een mooie brede fietspad richting Veldhoven. Bij de molen van Veldhoven ging het rechts af en via mooi B wegen ging het richting Vessem. Maar hellaas even later hoorden we een sis geluid. Jawel de lucht ging uit de achterband van Henri. Henri had even van te voren al aan gegeven dat hij een bult op zijn achterband te voelen. Ze hadden tegen Henri al eerder gezegd dat hij beter een nieuwe fiets kon kopen. Had dan maar vast nieuwe banden gekocht. Er zat een grote scheur in de buiten band. En niemand had een lapje bij om in de buiten band te leggen. Vroeger  hadden we die wel bij. Maar de tijden en materialen veranderen. Wat doe ik, iemand bellen of provisorisch maken. Dan het laatste maar en de route terug fietsen die we gekomen zijn want dat is een mooi stuk.

De andere zes gingen in een hoog tempo richting Vessem en dan naar het landgoed de Utrecht naar de herberg voor koffie. En inderdaad het zat er weer goed vol. TWC Gemert vertrok net toen wij aan kwamen. Na de koffie richting Baarschot en Middelbeers en Westelbeers. En zo gingen we via een mooie weg met een mooie naam (Fransebaan) richting Oirschot. In Oirschot zouden we binnen door richting Best gaan. Maar net na een rotonde trokken we op en hoorden we een geluid achter ons. Bij het om kijken zagen we geen Twan. Terug fietsen en daar stond Twan met een gesprongen spaak. Wat doen we? De route voort zetten of  terug naar het kanaal om Twan zo min mogelijk butsen op zou leveren en een grotere slag in het wiel zou krijgen.

In Son moesten we voor de brug wachten en kwam er een fietsgroep uit Gerwen naast ons staan. En je weet wel als er een groep harder rijd dan wij dan moeten we er achteraan. Met een snelheid van rond de 36 km per uur ging het richting Stad van Gerwen. Daar namen de Gerwense renners afscheid van ons. Maar het tempo bleef  onveranderd hangen rond de 36 km per uur. Het had intussen geregend zagen we aan de weg. In Lieshout kregen wij de zegen van boven en werden dus voor de 2e keer nat. Met 110 km op de teller en 29,5 km gemiddeld kwamen we om 12.45 uur aan in De Mortel. En deze keer hadden de thuis blijver gelijk. We waren nat geworden.

 


Terug naar het overzicht.